Minyak Naik Harga, Manusia Naik Minyak

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ dan Selamat Sejahtera
Malam tadi kemain stesyen minyak full sampai nak jammed. Ya laa, minyak dah naik. Alaahh, minyak naik 20sen jaa pun, tu pun nak kecoh. Ya, aku tau ada mulut-mulut yang kata mcm tu, dekat Facebook bersepah. Ingat 20sen tu sikit ka? Wuu, duit 8share pun sekali unik klik 20sen. Kumpul banyak-banyak boleh cashout. Tengok, dah lari topik. Jadi, 20sen tu bila kumpul sikit-sikit lama-lama jadi bukit tau.
Masa tengah blogwalk tadi ternampak gambar kekecohan kat stesyen minyak SHELL di Melaka kot. Berebut nak isi minyak lah kot, sampai rosak apa tu tempat isi minyak tu. Apa nama entah.

Kalau iya pun nak isi minyak tu, jangan sampai jadi macam ni. Jadikan sebagai pengajaran ya bukan contoh.

Haa, tadi terbaca status abg Ben Ashaari, begini bunyinya
"Tadi ada ustaz bagi petua nak jimat minyak kereta.
1. Selepas sembahyang subuh, sebelum start enjin, baca Alfatihah, niat sedekahkan kepada kedua ibu bapa.
2. Panaskan enjin, biarkan dalam 10 minit.
3. Sebelum matikan enjin, baca 3Qul, niat sedekahkan kepada ibu bapa jugak.
4. Matikan enjin kereta.
5. Start motor terus pergi kerja/sekolah, insyaAllah jimat minyak KERETA. "

Hahaha. OK, Assalamuaalaikum wbt.

Tinggalkan komen anda. :)

Dah baca kan? Komen sikit ;)

3 Gomel:

Cik Mun said...

macam2..huhu..mun pun ada terbaca tips tu tadi..

Shark Kay said...

Mmg kurang asam tipd tu..
Haha.

Yumida Huda said...

haru biru sungguh
kes x sengaja ke yg atas tu..huhu
sure pekerja stesen minyak panik
nice sharing tips jimatkan myk..blh ditry