KISAH BENAR: Balasan Mencabar Kekuasaan Allah (Couple Version)

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ dan Selamat Sejahtera
Jangan cabar kekuasaan Allah SWT. Padah akibatnya. 


Ngeri benor. Hancur. Jom baca keseluruhan cerita.

Berita ni 18 September 2013, baru lagi. Diceritakan oleh Sani Mohd Nooh. Berlaku di Johor, nama dan tempat biarlah menjadi rahsia. 

Sepasang couple ni, keluarga depa dengan kawan-kawan depa nasihatkanlah depa ni, jangan buat maksiat. Tetapi nasihat semua ni dibalasnya dengan kata-kata perli dari mereka. Nak jadi cerita pulak, semalam, terluncurlah kata-katanya yang menyebabkan Allah SWT murka. Yang berbunyi "Kalau tuhan berani, meh kita jumpa , tengok siapa lagi kuat" sambil gelak keda-dua mereka.

Kira-kira 11.30 malam tu, (16 September) depa ni pergi lah naik moto pegi mana taktau lah. Depa ni pun pecut lah moto tu dalam highway lah dekat dengan kampung pencerita. Tetiba, bunyi 'Dabushh' bunyi excident. Hm, kedua-dua tu terpelosok masuk bawah TRELER 16 TAYAR!!

Menurut saksi, depa cuba nak potong treler tu tapi ada kereta yang dipandu perlahan di depan treler tu, pastu, terbabas ke treler tu. Tak dapat nak mengelak. Kuasa Allah SWT kan?

Agak-agak apa yang jadi kat depa diorang tu?

Kedua-dua depa tu, hmphh, komfem lah mati sebab badan depa tu digelek hancur sampai habis dengan treler yang memang sarat dengan muatan. 

Menurut saksi, langsung tiada satu bahagian badan pun yang tak hancur. Semua hancur. SEMUA. Yang dapat dicam cuma 4 batang tulang kaki yang dagingnya tiada langsung, macam kena kikis. 

Bomba yang kutip mayat-mayat tu pun, kutip guna penyodok sahaja. Oleh sebab, depa tu mati tempat yang berasingan, jadi bolehlah diasingkan mayat tu. 

Di hospital, kedua-dua mayat tu, dimandikan dalam penapis. Penapis yang buat ayak tepung tu kot, entahlah. Macam basuh daging cincang tu, senang kata daging tetel. Tiada jalan lain.

Mayat-mayat tu pulak dikafankan macam kuih popiah. Cuma tak ada taugeh ja. Hehe. Dan dikerandakan. Kepada keluarga depa tu dipesan jangan dibuka lagi keranda tu.

Jadi, siang tadi (17 September) hamba Allah yang tak sedar diri tu pun dikebumikan.

Agak-agak apalah nasib mereka sekarang. Wallahuaalam. Nauzubillah, moga kita semua dijauhi. Setengah orang kata Allah bayar CASH tapi aku rasa tak itu baru deposit saja. Dalam kubur ada lagi kan? Jadi, jagalah percakapan kita. Lebih baik cakap benda yang elok-elok dan sedap di dengar saja. Kalau taktau nak cakap apa, lebih baik diam. Huhuu. 

Wallahuaalam. Aku beransur dulu. Assalamuaalaikum wbt.

Dah baca kan? Komen sikit ;)

5 Gomel:

Niena Reen said...

jangan cabar kuasa Allah. bila-bila masa ja kena balasan. klu bercakap kena ingt2. :)

Unknown said...

Nauzubillah... hancor mcm daging salai dah rupanya.. huh.. ngeri betol..

Santan Manis said...

Jangan main-main dgn kuasa Allah ni. Macam2. SM datang lawat shbt lama :D

نور کرميلا said...

Nauzubillah . Ngerinya !

Unknown said...

masyaallah...couple ni mmg betul2 melampau...cakap macam tu...maybe diorg nak bergurau kot...tapi kata2 mcm tu bukan bergurau di sisiNya..semoga Allah mengampuni mereka..amin..!