Entri Bergambar: Trip To Bukit Merah Laketown Resort

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ dan Selamat Sejahtera
Memandangkan PMR dah tamat cuma tunggu result je nak keluar jadi, my classmates and I (3KAA1) dan seorang lagi kawan aku dari kelas 3KAA2 decided nak buat trip pegi Bukit Merah Laketown Resort. Memang gempak gila. Tambah-tambah lagi tahun ni entah mcm mana classmates aku tetiba jadi sporting. Bertambah gilaa lah gempaknya tu kan. Satgi kita tengok gambar naa. Sekarang ni masa nak story dulu. Transport pulak pandai-pandai lah tumpang sesapa. Kami pergi dgn tiga kereta lah tak silap . Aku tumpang kawan aku yang juga seorang blogger. Nama dia Ain Shuhada, ni blog dia (http://strawberrycandid.blogspot.com/) ada lagi yg tumpang dengan dia 4 orang salah seorangnya adalah aku . HAHA. Dalam 3 orang tu ada lagi blogger iaitu Sorfina (fina) ni blog dia (http://cutieclementine.blogspot.com/) Kami keluaq lambat sikit jadi sampai sana pun lambat lah kan. Tapi dah kawasan rumah kami-kami ni kira dekat jugak dalam kurang lebih 20 kilometer jadi dalam 45 minit ja dah sampai. Sampai sana ja memang kami terus pergi Water Park lah. Mandi-Manda ! Tiket untuk kami RM15 seorang sebab kami asal memang dari Perak tapi hangpa yang duk luar dari Perak tu mahal sikit lah. Buuuuu! Tapi yang paling best sekali ialah BOOMERANG !! gila best tapi menyeramkan memang menjerit-jerit tinggi gila wehh. 
ni lah boomerang tu. Tinggi kan ? 

Apabila aku menaiki nya memang berdebar-debar rasa macam nak terkeluar nyawa dan terkeluar organ-organ dalaman. Abang yang jaga tu jahat gila memandangkan dia yang akan tolong kita push untuk jatuh daripada atas tu. Ada ke patut dia letak aku dekat tebing (tebing ke? lantaklah) tu dia suruh aku tengok bawah , seram gila. Tragedi ini juga berlaku kat kawan-kawan aku yang lain. Tapi it's Awesome ! Sekarang ni tayangan gambar yang hangpa semua nantikan, right ? Gambar ni semua aku ciplak dari fb Ain Shuhada. Aku mana sempat nak tangkap seronok sangat.


Ada lagi gambar tapi tak larat lah aku nak buh banyak-banyak. Adiosss :D
Sesapa yang duk luar Perak atau dalam Perak yang tak pernah pegi Bukit Merah ni pergilah best oo , kalau hangpa pegi Water Park hangpa bayar tiket dan semua game yg ada situ semua hangpa boleh terai (try) .
Gudbai for now :)

Dah baca kan? Komen sikit ;)

4 Gomel:

khairulsyarafi said...

wah best gilos!!...boomerang tu...rasa cam nk pergi jugak jee :D

Nanie said...

@Syarafi[skyforce331] datanglah, best sangat tapi mmg menyeramkan. Bukit Merah kat kwsn Taiping, Perak . kalau datang tu inform lah nani . :)

Unknown said...

wahh seronoknyer..
untung lar dah bebas...
nie jelous nihhhh..
:)

Nanie said...

@Nik Muhammad Jameel mmg seronok pun . hahaha . tapi nti masuk f5 sengsara balik . hahaha